Parfimisani intervju sa Etienne de Swardt osnivačem Etat Libre d’Orange parfema

 

Etat Libre d’Orange je potpuno jedinstveni brend niche parfema. Ono po čemu se brend izdvaja nije samo aspekt nepredvidljivosti i humora, već i kvalitet koji odražava bezgraničnu kreativnost kada je miris u pitanju. Njihove mirisne kreacije su haotične i skladne, ali uvjek interesantne.

 

Uživajte u intervjuu sa Etienne de Swardt, čovjekom koji stoji iza ove poznate kompanije i čija je radoznalost zvijezda vodilja parfemske kuće  Etat Libre d’Orange.

 

Šta je ono što biste izdvojili kao glavnu karakteristiku ili kvalitet koji odvaja Etat Libre d’Orange od ostatka industrije niche parfema?

 

ELO mantra je „Na kraju, svi umremo, pa zašto suštinski ne bismo bili neozbiljni, cinični i dramatični“, sve ostalo su anegdote. Prekratak odgovor, želite još? Još čega? Još „ekstaze, ljubomore, ljubavne komedije, tragedije, harmonije i fantazije, dragi moji... Kao razni Keri Grantovi i Keli djevojke nekada davno“, Alphaville melodija osamdesetih, čega se mladi danas ne mogu sjećati.

 

Tako da da, ELO je kovan kroz osamdesete i u osamdesetim godinama. Dodajte u to mračnu romantiku XIX veka Misea i Remboa i šta još? Možda Serious Moonlight Dejvida Bouvija? Taštinu Roka Hadsona na slici na kojoj se rukuje sa Majklom Džeksonom, pri čemu su obije legende „prohujale s vihorom“, a taština nas ne čini vječnim. :)

 

I potom Circulez y a rien à voir, i da ne zaboravim Sinnerman, prelijepu pjesmu Nine Simone (koja mi je poslužila kao inspiracija za naš parfem She was an anomaly), mirisi vižle ili vajmarskog ptičara, pogotovo unutrašnji dio njihovih šapa, vječitu i enigmatski ljepotu Edvarda Lorensa, njegovu ekspediciju kroz pustinju Nefud sve do Akabe i uzvišenu estetsku viziju Dejvida Lina.

 

Kao finalne djelove onoga što definiše ELO parfeme, izdvojio bih poeziju Charles Peguy u dvorcima Loare i arhitekturu katedrale u Šartru, monumentalnoj građevini koja može da spasi od očaja sve žive vrste. Zaboravite ljudske istorije, samo ovo navedeno je dovoljno.

 

Šta podrazumijeva lijep, a šta dobar parfem? Da li je to jedna stvar ili?

 

Kada je upitan da objasni razliku između porno sadržaja i erotike, umjetnik Tom od Finske je rekao: „Granica ne postoji, radi se o integraciji“. Sve dok služi da podsjeća na ljubav i ljepotu, parfem se može smatrati pristojnim i zaslužuje jedno veliko bravo kao nosilac strasti u obliku spreja. J

 

Da li sanjate parfeme i da li se možete sjetiti nekog koga ste „isanjali“?

 

Pradin parfem Infusion d’Iris, iliti „Sećanje na jednu gospođicu“. Mada, mrzim tu takozvanu samosvojnost u kojoj gradimo sebe kao patetične kopije genijalnog uma Marsela Prusta. Hajde da se rastopimo u nepregledni okean univerzalnosti kao jedan u okviru bratstva. Mada bi ovaj navod bio i te kako štetan za industriju mirisa koja je izgrađena i podsticana kao „vašar taštine“, tako da izvinite na ovom nonsensu. J

 

Da li postoje granice onoga što možemo da zamislimo ili uradimo kada se radi o parfemima? I ako postoje, ko ih stvara, priroda… Naš um, kultura?

 

Mi u ELO već četrnaest godina zastupamo stav da konkretna poezija stoji prije formulacije. Onoliko koliko je time ograničena fantazija, kao poslijedica neograničene prirode se stvaraju naši organski parfemi, tako da su i oni neograničeni. Fantazija se nalazi u samoj osnovi ELO brenda i ona nema granice, prostrana je kao pustinja Nefud. J

 

Imajući u vidu vaš poznati parfem Secretions Magnifiques koji se suprotstavlja velikom broju tradicionalnih ideja o parfemima, šta je vaša definicija ili koncept parfema?

 

Egzistencijalizam je bio moj svijet tokom 2006. godine i i dalje je struja koja na mene ima jako veliki uticaj. Kao izazov da se osamim, krenem putem kojim je manje ljudi išlo, jedan korak sa strane od svih i da se na taj način izgubim u prevodu, kako bih se osjetio živim i pronašao novu perspektivu pristupa stvarima. Klanjamo se Lakanu, Frojdu (i Gariju Larsonu naravno) i cijenimo to dijete u sebi koje je jako uvezano u život jedne fragilne odrasle osobe.

 

Znam da vi, kao između ostalog i drugi niche brendovi, ne koristi poznate osobe za svrhe promocije. Ako biste morali da izaberete nekoga da bude „lice“ Secretions Magnifiques, ko bi to bio?

 

Mrtvo lice, naravno. Mrtvi su uvek veličanstveni, uzvišeni sopstvenom smrću. Uz to, ne pričaju, ne mogu da tuže, ne zapitkuju… Da navedem jedno i samo jedno ime ALFRED DE MISE - sujetan, neobrijani selfi, koji vam govori da za samo 1,5 evro u džepu možete kontrolisati ljudsku vrstu i izgraditi imperiju mirisa, umjesto jednostavnog Orange stanja.

 

Koja tri mirisa biste preporučili nekome ko nikad nije probao ELO, kao neki vid upoznavanja sa brendom?

 

Hermann, Hermann, i Hermann. A ako vam je potrebno pet, onda bih rekao The Afternoon of a Faun (vječno najbolji Nijinsky) i Experimentum Crucis (vječno najbolji Njutn, takođe).

 

Prije nego što ste osnovali ELO, koji je bio Vaš omiljeni parfem?

 

Baš hoćete da parafraziram Marsela Prusta i da se pretvorim u patetiku sa mojom madlenom. J Ok, Givenchy Gentleman.

 

Šta čini mirise iz kolekcije Orange Extraordinaire posebnim? Šta je ideja iza kolekcije i zašto se preporučuje da ih probaju samo fanovi ELO, pored same činjenice da su fanovi?

 

Vanserijski trenuci zahtjevaju vanserijske namjere i nakon toga možete umrijeti srećni i zadovoljni. Probajte Crucis i osjetite njegovu poeziju duge, dok prelamate svijetlo na sopstvenoj koži. Probajte Spice i 500 Years, dok kao poletni renesansni vitez poklanjate ruže.

 

Kako miriše budućnost iz perspektive ELO?

 

Kao unutrašnjost pakovanja CRACKER JACK, LA FIN DU MONDE, dragi moji. Od ekologije, do virusologije, svi naši sistemi se urušavaju, tako da da, LA FIN DU MONDE je moj odgovor na poslednje pitanje. Ni manje ni više.

 

Ovde možete pronaći originalni intervju.